Droga studenta od oczekiwanego efektu
Regularne spotkania kadry
Studenci i wykładowcy jako źródła danych
Zajęcia i wykłady gościnne
Szkolenia z przekazywania wiedzy
Droga studenta od oczekiwanego efektu
- Co daje studentom ten kierunek: studentów kształcimy do zawodów: A, B i C. Obowiązki na tych stanowiskach to: X, Y i Z.
- Trzeci rok to umiejętność X, drugi Y, pierwszy Z,
- Czy tego uczymy? Czy weryfikujemy właśnie te umiejętności?
- Najlepiej międzynarodowe certyfikaty lub szkolenia, coś, co zapewnia dodatkowy „papier”
Regularne spotkania kadry
- Co semestralne lub częstsze spotkania prowadzące do aktualizacji przekazywanego materiału, lub jego formy.
- Jasny schemat spotkania, wniosków i głosowania
- Czy testowana wiedza jest adekwatna do rynku i co ważniejsze, czy pozostaje w głowach studentów, a jeśli nie, czy jej przekazywanie i weryfikowanie jest konieczne?
Studenci i wykładowcy jako źródła danych
- Na każdym kroku uczelnia powinna zbierać feedback od każdej ze stron procesu nauczania na temat jego formy, adekwatności wiedzy, przeciwnej strony i samego przebiegu
- Dane w zagregowanej formie, powinny być:
- do wglądu dla każdej ze stron,
- do wykorzystania na zebraniach z punktu 2, w procesie decyzyjnym
- Feedback studentów powinien być traktowany jako element kluczowy, bez którego nie będzie danego kierunku, bo odpłynie on od realnych potrzeb rynku
Zajęcia i wykłady gościnne
- Jeśli spotkania z punktu 2 wykazują braki kadrowe, w formie lub zakresie materiału, uczelnia powinna zmodyfikować procesy w celu zapewnienia umiejętności i drogi z punktu 1.
- Może to być uzupełnienie kadry o specjalistów spoza życia akademickiego.
Szkolenia z przekazywania wiedzy
- Szkolenia z przekazywania wiedzy min. X godz. na rok akademicki.